Két éve – hazánkban a humanitárius szervezetek között elsőként – döntött úgy a Magyar Vöröskereszt, hogy kereskedelmi tevékenységbe kezd. Mindezt azért, hogy a támogatások mellett ebből is finanszírozni tudja kiadásait. Idén egy speciality kávézót is nyitottak Budapest belvárosában, a szervezet székházának földszintjén.
2016-ban a karitatív szervezetek között úttörő módon kereskedelmi tevékenységbe kezdett a Magyar Vöröskereszt, hogy a bevételből szabadon felhasználható forrásai legyenek a szervezet működésének fejlesztéséhez, illetve az adományozók körében kevésbé népszerű tevékenységeihez. A beérkező adományokat ugyanis csak arra használhatják fel, amire azokat felajánlják. Az elmúlt időszakban számos termékkel bővült a sajátmárkás portfólió, aminek eddigi bevétele több mint 5 millió forint, ezt elsősorban az adományok gyorsabb célba juttatására, véradásszervezésre és katasztrófa gyakorlatok támogatására fordították.
Az eredményeiket ismertető sajtótájékoztatón Sajgó Beáta, a Magyar Vöröskereszt értékesítési és marketingvezetője elmondta, hogy az eddig bevezetett termékek az ország 286 pontján érhetőek el és összesen hét kereskedelmi, illetve két gyártópartnerrel dolgoznak együtt.
„A termékek kiválasztásánál három szempontot veszünk figyelembe, egyrészt nagyon fontos, hogy magas minőséggel rendelkezzenek. 2019-re is megvannak az elképzeléseink, ezúttal higiéniai termékekkel tervezünk.” – tette hozzá Sajgó Beáta.
A Vöröskereszt üzleti tevékenysége idén egy másik lábbal is bővült, az Empathy Cafe&Bistro speciality kávézóval. Az épület kialakításánál a látás-, mozgás- és a hallássérültek megváltozott igényeit is figyelembe vették, valamint az egész kávézó akadálymentesített. Az étel- és italválasztékot lehetőség szerint hazai termelőktől származó alapanyagokból biztosítják és igyekeznek száműzni a műanyagot.
A hely szimbóluma egy 16 méter hosszú vendégasztal, amellyel a Vöröskereszt fizikailag is szeretné megjeleníteni az Empathy fő mondanivalóját, hogy: “Üljünk egy asztalhoz és tegyük félre az előítéleteinket!”. Ezt a gondolatot hirdeti az Empathy közösségi könyvespolca is, amelyhez közel 100 ismert és elismert ember ajánlott fel dedikált könyvet.
„Mindenki, aki betér hozzánk, pusztán azzal, hogy a környékbeli helyek közül az Empathy-t választja, a Vöröskereszt karitatív munkáját támogatja a fogyasztásával. Éppen ezért a minőségi kínálatunk árai megfelelnek a versenytársakénak. A verseny pedig nagy, így például szükség volt az étlap frissítésére, a változatosságra. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy egyre többen kíváncsiak a helyre, nagyon örülünk annak, hogy számos céges vagy kulturális rendezvénynek mi adunk otthont, így egyre inkább megvalósul a kávézó közösségi tér funkciója is. Bízunk benne, hogy a jövőben még többen látogatnak majd el hozzánk egy finom kávéra, egy jó ebédre, egy jó hangulatú rendezvényre, és azt reméljük, egyre többekben tudatosodik az, hogy azzal a döntéssel, hogy nem máshova térnek be, hanem hozzánk, máris tettek valamit a Vöröskeresztért” – mondta el Csali Annamária, az Empathy Cafe&Bistro üzletvezetője.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: